Tagi

, ,

Zarządzający firmami ustawicznie stają przed dylematem, jaką taktykę obrać, żeby powiększyć grupę potencjalnych klientów, aby pomnożyć zyski korporacji. Reklama dziś nie polega jedynie na udzielaniu się w mediach typu: gazeta ogólnopolska, lub telewizja. Promocja jest teraz niezwykle wielowątkowym mechanizmem i wykorzystuje wiele technik. Iście popularna obecnie jest reklama internetowa, a przede wszystkim coraz bardziej popularny tzw. social media marketing. Musimy wspomnieć, iż nie jest to natarczywa forma reklamy, którą klienci omijają szerokim łukiem.
Social media to czynności wykonywane na serwisach społecznościowych w Internecie. Najpopularniejszymi i co za tym idzie będącymi w zainteresowaniu fachowców od reklamy portalami społecznościowymi w Polsce są: Facebook, Demotywatory, Google+, YouTube. Jest to narzędzie dopiero zaczynające się rozwijać. W Polsce niewiele, bo 5 % przedsiębiorstw działa w zakresie social media. Bezsprzeczny jednak jest oczywiście fakt, że jest to narzędzie bardzo przyszłościowe, albowiem Internet staje się potęgą, a ilość internautów błyskawicznie rośnie. Ogrom firm wybiera Facebooka, prowadzenie tam fanpage’a i aktywne zdobywanie fanów. Kolejny sposób na reklamę to tzw. custom publishing. Są to narzędzia nowoczesnej reklamy, które w fenomenalny sposób budują wizerunek marki. Klienci w sposób bardziej przychylny odnoszą się do tego typu reklamy, albowiem nie jest ona natrętna, pozwala na samodzielność wyboru np. w kwestii polubienia fanpage firmy. To w gestii klientów jest decyzja, czy są zainteresowani informacjami dotyczącymi firmy. W związku z tym taki typ promocji jest zaskakująco skuteczny.

Advertisements